streda 21. septembra 2016

Keby som...

Keby som bola zviera, bola by som
… hrdá, no milujúca šelma 
Keby som bola fáza mesiaca, bola by som
… celý cyklus
Keby som bola kniha, bola by som
… príbeh plný smiechu, sĺz a nočných rozhovorov, z ktorých vzídu najväčšie múdrosti a priateľstvá
Keby som bola oblečenie, bola by som
…  voľná košeľa obopínajúca nahé telo s trochou čipky na lemu, dlhý plášť
Keby som bola šperk, bola by som
… okolo krku ovíjajúci sa, tenký, kožený, prepletaný náhrdelník. S drobným, z dreva vyzeávaným príveskom a nepatrným kameňom
Keby som bola vec, bola by som
… stará knižnica plná vzácnych zväzkov a kníh
Keby som bola element, bola by som
… vzduch spolunažívajúci s ohňom, vánok prečesávajúci trávu a koruny stromov, vietor prinášajúci vôňu oceánu
Keby som bola strom, bola by som
… kvitnúca čerešňa alebo košatá vŕba, dotýkajúca sa svojimi listami toku rieky, prinášajúca tieň a útočisko
Keby som bola ovocie, bola by som
… jablko

Keby som bola farba, bola by som
… biela, ktorá vznikne roztočením celej palety farebného spektra no i  farba hviezdnej oblohy
Keby som bola nápoj, bola by som
… krištáľovo číra voda, opojné víno
Keby som bola človek, bola by som
… bard alebo kňažná
Keby som bola planéta Slnečnej sústavy, bola by som
… horúca, červená Venuša
Keby som bola hmyz, bola by som
…  motýľ, s krehkými, veľkými  krídlami sýtej, modrasto-fialovej farby
Keby som bola verejný dopravný prostriedok, bola by som
…  plťka, prísľub pre pár ľudí zazrieť čosi málo vídané
Keby som bola pieseň, bola by som
… mystická, netradičná. Bez slov, zahŕňajúca flauty a bubny.
Keby som bola film, bola by som
… mysteriózny, mozaikovitý, plný úvah a života
Keby som bola ročné obdobie, bola by som
… babie leto, plné zlatistých lúčov, farieb, listov, jabĺk, medu, orechov a plameňov sviec
... rozkvit jari, ten moment, kedy cítite, že po zime nastáva príchod nového
Keby som bola kvetina, bola by som
…  voňavá, jemná, s tŕňmi, ktoré sú právom jej súčasťou
Keby som bola povolanie, bola by som
…spisovateľ milujúci svoj život. Svoj (vnútorný) svet, vďaka ktorému tvorí..
Keby som bola  seriál, bola by som
… heroický príbeh vo svete mágie
Keby som bola miesto, bola by som
… skryté, výhľad z lesnej mýtiny na šíry oceán
Keby som bola darček, bola by som
… originálna, prinášajúca úsmev
Keby som bola spomienka, bola by som
… vháňajúca nostalgické slzy
Keby som bola mesto, bola by som
… zžité s prírodou, skryté v nej, nádherné, sebestačné, s malými domčekmi, úzkymi chodníkmi a jedinečnou architektúrou
Keby som bola zmysel, bola by som
… intuícia, spleť citu pre materiálny i duchovný svet
Keby som bola hra, bola by som
… eroticky zmyselná, s niektorými zásadami, bez pravidiel, odvážna, spontánna
Keby som bola sladkosť, bola by som
… roztopená čokoláda
Keby som bola denná doba, bola by som
… zrod rána, prvý dotyk zemských lúčov
Keby som bola hračka, bola by som
… ten plyšák, ktorý aj keď je ošarpaný, deti si ho berú všade so sebou a nezabudnú naň ani keď už  nie sú deťmi
Keby som bola časť tela, bola by som
… lono:)
Keby som bola zem, bola by som
… Atlantida, bájna, nepolapiteľná 
Keby som bola šport, bola by som
…lukostreľba 
Keby som bola vôňa, bola by som
… vôňa Zeme po daždi
Keby som bola znamenie, bola by som
… panna, večná panna, vždy objavujúca nové hĺbky
Keby som bola bájna bytosť, bola by som
… elfka
Keby som bola budova, bola by som
… starodávny chrám, priestranný, so záhradami, riekou, pokojný
Keby som bola mesiac, bola by som
… máj
Keby som bola látka, bola by som
… kašmírová vlna
Keby som bola tvar, bola by som
… pentagram v kruhu
Keby som bola odpoveď, bola by som
… Áno
Keby som bola hudobný nástroj, bola by som
…  harfa, ladná, zvučná
Keby som bola slovo, bola by som
… melodickosť (?)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára