sobota 7. mája 2016

Nie sú učitelia, nie sú žiaci

     Viete, niekdy sa mi tak zdá, že byť učiteľom, to je poslanie a zodpovednosť. Istá pani učiteľka na základnej mala výrazný vplyv na moje záujmy: podporila prirodzený záujem o prírodopis, prehĺbila poznatky, dodala nadšenie, nič neznechutila . . . Alebo dejepis, k nemu som mala vždy neutrálny postoj, no stretnúť učiteľa, ktorý dejiny podával ako pútavý príbeh...ajhľa a človek bol na jeho hodinách aj keď nemusel.
 Na druhú stranu, boli učitelia, ktorí svojim znudeným, monotónnym prístupom žiaka, hoc i snaživého, odradili alebo prinajmenšom uspali. 
   No a tak som sa zamyslela, čo ma tí moji stredoškolskí naučili. Odkedy to prešlo na viac samovzdelávací systém ( toto sa naučte), až tak veľa toho nie je. Nejaká gramatika, pár vzorcov ( vlastne, tie som zabudla), nejaké princípy ... a potom som si pospomínala na pár šikovných rád, ktoré mi dali, ktoré i pomohli alebo ma aspoň doviedli k zaujímavým reflexiám. A oni vlastne vlastne ani  nijako nesúviseli s edukačným procesom. 

" Ak budete mať skleslú náladu, pozrite sa na seba do zrkadla a začnite sa, hoc i nasilu, na seba usmievať" 

" Keď nebudete môcť niečo dostať z hlavy, siahnite po knihe s pútavým príbehom. Možno to najskôr bude ťažké a myšlienka Vám nedovolí na príbeh sa sústrediť, no po chvíľke sa začítate. Pomáha to." 

" Viete, decká, podľa mňa... vieru by Vás nikto nemal učiť, vieru by ste mali cítiť." 

" When you are about to do something wrong, at least be clever and do it right" ( Keď už idete spraviť čosi zlé, aspoň buďte múdri a spravte to správne)

" Športujte. Je to prospešná zábava, pri ktorej sa zrelaxujete, zabudnete na niečo, čo Vás trápi a prídete na iné myšlienky."

" Nobody gives you more than a friend who is happy."
( Nikto Vám nedá viac, ako priateľ, ktorý je šťastný)

" Never call yourself stupid. You might have done something stupid, but do not call yourself like that." ( Nikdy nehovorte o sebe, že ste sprostí. Mohli ste niečo hlúpe urobiť, no nehovorte si tak) 

" Užite si prázdniny a neučte sa, ak by to bolo len pre to, že by ste sa mali.  "

" Ono, každý Vás v živote niečo naučí, treba len prísť na to, že čo to je." :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára